Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych
19 września 2022Jak pobrać program Płatnik
27 września 2022Certyfikacja i uwierzytelnianie dokumentów jest bardzo ważnym etapem procesu weryfikacji dokumentów w programie Płatnik. Jest to mechanizm zabezpieczający, który uniemożliwia podszycie się pod firmę, która wysyła dokumenty ubezpieczeniowe, dlatego niezbędne jest, aby na komputerze był zainstalowany certyfikat kwalifikowany do podpisu. Co jednak zrobić, gdy pojawiają się problemy z certyfikatem?
Płatnik instalacja certyfikatu kwalifikowanego
W wypadku, gdy poprzednie kroki nie pomogą, może być wymagana aktualizacja metryki programu Płatnik. Zazwyczaj jest ona aktualizowana automatycznie, jednak w wypadku, kiedy program napotyka problem z automatyczną aktualizacją, konieczne będzie:
- Pobranie aktualnego pliku metryki z oficjalnej strony Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Wypakowanie paczki plików do folderu.
- Zalogowanie się do programu Płatnik.
- Wybranie zakładki „Administracja”, a następnie opcji „Aktualizuj komponenty programu – z dysku”.
- Wskazanie pobranego i wypakowanego pliku metryki.
Program w tym momencie rozpocznie proces aktualizacji. Zazwyczaj potrzebny jeszcze jest restart programu, by aktualizacja została w pełni zakończona.
Płatnik problem z certyfikatem kwalifikowanym
W przypadkach innych problemów z certyfikatem kwalifikowanym bądź z działaniem programu Płatnik zaleca się kontakt ze specjalistami. Użytkownik może nie być w stanie samodzielnie naprawić zaistniałej awarii, a w przypadku rozliczeń dokumentów ubezpieczeniowych często wymagana jest szybka reakcja, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest pomoc zdalna, która pozwoli wykwalifikowanemu technikowi podłączyć się bezpośrednio do problematycznego stanowiska i je naprawić bez konieczności przyjazdu na miejsce zdarzenia.