pomoc informatyczna
Programy do połączeń zdalnych są to jedne z najważniejszych narzędzi informatyka, który udziela pomocy informatycznej. Pozwalają na sterowanie komputerem klienta zza pomocą innego komputera podłączonego do internetu. Jakie są najpopularniejsze programy używane przy pracy online i jakie opcje oferują?
Jest to program niemieckiej firmy powstałej w roku 2005. Od tamtego momentu rozpoczęła rozwój technologii opartych o pracę w chmurze. Pozwala ona na zdalną obsługę klientów poprzez sieć, pomoc informatyczną oraz umożliwia wsparcie na poziomie globalnym, z dowolnego miejsca na ziemi. Aktualnie oprogramowanie umożliwia znacznie więcej:
Firma udostępnia oprogramowanie za darmo dla użytkowników indywidualnych. Dla innych firm TeamViewer oferuje płatną licencję komercyjną.
Firma odpowiedzialna za ten produkt rozpoczęła swoją historię w 2012 roku, kiedy to trzech wspólników rozpoczęło pracę nad produktem szybkim i bezpiecznym w użytkowaniu. W 2014 roku nieznany inwestor wspomógł startup i tak narodziła się firma AnyDesk Software. Funkcjonalnością oprogramowanie nie różni się zbytnio od TeamViewera, a polityka firmy również jest podobna – program jest darmowy dla użytkowników indywidualnych, podczas gdy firmy mają przygotowywaną ofertę na licencję oprogramowania.
Oprogramowanie wydane przez jedną z największych firm informatycznych na świecie jest prostym narzędziem umożliwiającym kontrolę zdalną na komputerze. Wyróżniającą cechą jest wykorzystanie autorskiego protokołu służącego do obsługi połączeń oraz wykorzystanie kodowania wideo VP8, które umożliwia wyświetlanie obrazu z wysoką wydajnością przy wykorzystaniu słabego łącza internetowego. Aby skorzystać z Google Chrome Desktop wystarczy przeglądarka internetowa Chrome i zainstalowana odpowiednia wtyczka, również oferowana przez firmę. Warto nadmienić, iż jest to rozwiązanie całkowicie darmowe, chociaż bez wielu funkcjonalności oferowanych przez komercyjne rozwiązania.
Z racji, iż wymienione programy do łączności zdalnej są szeroko znane i popularne, internetowi przestępcy mogą podszywać się pod twórców legalnego oprogramowania i zachęcać do pobrania wirusa komputerowego udającego legalne oprogramowanie do łączności zdalnej. Aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji należy w pierwszej kolejności upewnić się, czy firma, z której usług użytkownik pragnie skorzystać jest autentyczna – najlepiej zweryfikować wpis poprzez na przykład wyszukiwarki CEiDG. Następnie należy sprawdzić, czy firma oferuje autorskie oprogramowanie do łączności zdalnej czy korzysta z rozwiązań szeroko znanych i dostępnych, jak np. tych opisanych we wcześniejszej części. W przypadku autorskich rozwiązań warto kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Ostatnim ważnym krokiem jest posiadanie aktywnego, zaktualizowanego i wartościowego oprogramowania antywirusowego, które w razie pobrania niebezpiecznego pliku podającego się za oprogramowanie do zdalnej pomocy informatycznej wykryje zagrożenie i je zneutralizuje.