Marketing przychodzący
Marketing przychodzący (ang. Inbound marketing) to forma marketingu internetowego, która jest zupełną przeciwnością tradycyjnej metody reklamowej, na którą składają się nachalne jej formy, jak spoty reklamowe, bilbordy, pop-up’y czy też banery. Założeniem, ale co ważniejsze ogromną zaletą tej formy marketingu jest to, aby sami klienci zainteresowani danym tematem, towarem czy usługą znaleźli to czego tak naprawdę szukają i nie byli zmuszani do skorzystania z ofert sztucznie narzuconych ‘odgórnie’. Ideą jest zaangażowanie klientów w działania marketingowe w taki sposób, aby byli w stanie wyrobić sobie zdanie na temat danej firmy posiłkując się opiniami innych lojalnych i zadowolonych interesantów, a w późniejszym czasie nowi klienci należeli do tej grupy.
Jaki właściwie jest cel stosowania tej metody, jeśli klientowi nie przedstawi się swojej oferty, tylko sam będzie musiał Nas znaleźć? Przede wszystkim długotrwała relacja firmy z klientem, bo jeśli po długich poszukiwania znajdzie w Naszej firmie to czego szukał to będzie też i często powracał, kupując kolejne Nasze produkty czy korzystał z Naszych usług. To co też nie mniej istotne będzie wzbudzał u innych internautów zainteresowanie marką poprzez jej rekomendację za pomocą szeregu kanałów marketingowych, jak:
- Media społecznościowe,
- Blogi branżowe,
- Fora dyskusyjne,
- Content marketing, treści w formie artykułów, e-book’ów, podcastów itp.
Te właśnie techniki i kanały komunikacyjne są wykorzystywane do osiągnięcia celów biznesowych jakie możemy wdrożyć w ramach marketingu przychodzącego. Ma ona na celu przyciągnięcie bardzo sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców, zbudowanie świadomości marki z lojalnymi klientami, a także zawarcie z nimi trwałej relacji, co z kolei przełoży się na zwiększenie zysków.
Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi z obszaru inbound marketing to skontaktuj się z naszymi ekspertami, a pomożemy Ci dotrzeć do twoich klientów w mniej nachalny i przystępniejszy sposób.