Jak przyspieszyć Internet?
29 marca 2022Jak przyspieszyć komputer? Proste i zaawansowane metody optymalizacji komputera
5 kwietnia 2022Coraz więcej pracy przenosi się w cyberprzestrzeń. Księgowość online, programy wspomagające projektowanie budynków czy programy magazynowe to obecnie codzienność małych i wielkich firm. Większym kompaniom towarzyszy co najmniej jeden serwer oraz cała masa osprzętowania sieciowego. Użytkownicy zostali uzależnieni od niezawodnej pracy komputerów i dostępu do szybkiego łącza internetowego. W momencie, kiedy następuje awaria, praca firmy zostaje sparaliżowana, a kierownicy angażują zatrudnionych informatyków do naprawy.
Pomoc zdalna Windows 10. Najwygodniejsze rozwiązania pomocy zdalnej.
Jednak nie każda firma może pozwolić sobie na zatrudnienie dodatkowej pary rąk do pracy – z reguły dotyczy to mikro- i małych przedsiębiorstw. Często jest to zbyt duże obciążenie finansowe, czasami po prostu niepotrzebny jest pełnoetatowy informatyk. Wtedy w momencie wystąpienia usterki zaczynają się kłopoty, które można rozwiązać na kilka sposobów. Jednym z nich jest pomoc zdalna. Dostępna niezależnie od odległości, w razie potrzeby można skorzystać nawet z oferty firm zagranicznych. Wystarczy szybki telefon do firmy, która profesjonalnie zajmuje się problemami natury informatycznej i wyszkolony technik, przy drobnej pomocy osoby po drugiej stronie słuchawki, będzie w stanie rozwiązać problem, bez opuszczania przez kogokolwiek stanowiska komputerowego. Najczęstszym rodzajem pomocy zdalnej jest zdalne podłączenie się pod drugie stanowisko – wtedy informatyk jest w stanie sterować problematycznym komputerem tak, jakby fizycznie przy nim przebywał. Jest to najwygodniejsza opcja, ponieważ osoba zgłaszająca musi jedynie udostępnić komputer technikowi, który poinstruuje osobę zgłaszającą krok po kroku jak to wykonać.
Zalety korzystania z pomocy zdalnej.
Jest to wygodne i dobre rozwiązanie w przypadku potrzeby szybkiej reakcji. Pomoc zdalna dodatkowo:
- Pomaga zmniejszyć koszty usługi.
- Pozwala na wykonanie usługi w dowolnym miejscu.
- Użytkownik ma pełną kontrolę nad działaniami technika.
Oczywiście nie wszystkie problemy są możliwe do rozwiązania zdalnie. Do takich należą wszelkie problemy po stronie sprzętowej, kiedy komputer nie jest w stanie się uruchomić ze względu na usterkę jednego bądź kilku podzespołów. Również problemy z połączeniem internetowym mogą uniemożliwić pomoc zdalną, z racji, iż zdalne podłączenie się wymaga połączenia sieciowego zarówno od technika, jak i od klienta. Wtedy zawsze pozostaje konwencjonalne rozwiązanie w postaci pogotowia informatycznego.
Jak skorzystać z usługi pomocy zdalnej?
Na samym początku należy wykonać zgłoszenie poprzez formularz kontaktowy lub zadzwonić pod numer +48 703 803 033. Technik wykona wycenę usługi i przekieruje do bramki szybkiej płatności. Następnie należy postępować według tej instrukcji:
- Otworzyć stronę kamlegit.pl/pomoc-zdalna/
- Pobrać program do pomocy zdalnej.
- Otworzyć pobrany program, klikając na niego dwa razy lewym przyciskiem myszy.
- Podczas instalacji zaakceptować wszystkie regulaminy oraz podążać według instrukcji instalatora.
- Po uruchomieniu programu należy przekazać technikowi numer ID oraz hasło, jakie program do pomocy zdalnej wygenerował.
Od tego momentu technik uzyska dostęp do komputera i będzie mógł wykonać naprawę. W razie potencjalnych kłopotów informatyk poinstruuje również jak zainstalować poprawnie program. Należy pamiętać o tym, iż asysta użytkownika może być wciąż potrzebna po zdalnym podłączeniu się technika, np. do fizycznej ingerencji przy komputerze, podłączaniu przewodów itp. Dodatkowo należy uważać na wszelakiego rodzaju nieautoryzowane programy. Mogą spowodować szkody na komputerze, za które technik nie jest w stanie wziąć odpowiedzialności, a które mogą wygenerować dodatkowe koszty przy naprawie.